Visuel identitet til forhandler af skibselektronik
Grafisk identitet og online strategi
Intro
NAVTEAM er en dansk forhandler af professionelt navigations- og kommunikationsudstyr til den maritime branche.
NAVTEAM fik sin første hjemmeside i 2002 (som en af de første i branchen), og da hjemmesiden fyldte 10 år besluttede ejerne, at det var tid til at sadle om og satse på en mere webbaseret marketing og support. Der skulle en ny hjemmeside til, der kunne være firmaets primære kommunikationsplatform både eksternt og internt, og samtidig skulle firmaets grafiske profil have en ordentlig overhaling.
Leveret materiale
Ny visuel identitet, designmanual, profilbrochure, omslagsmappe, annonceskabeloner, salgspræsentationer, facadeskiltning, bildeko, reklameartikler, julekort, projektstyring på webprojekt.
Arbejdsgiver
NAVTEAM A/S

Grafisk profil
Logoet og radargrafikken blev medtaget fra den gamle grafiske profil. Den røde farve blev suppleret med en maritim blå og en koksgrå farve, og der blev skabt en rød tråd igennem alle de nye salgsmaterialer, online såvel som trykte.
Webshop forklædt som hjemmeside
Skelettet til hjemmesiden blev bygget af et webbureau i Odense. Det var bureauets egenudviklede webshop, der lå bagved og muliggjorde indhentning af tilbud via kurv og visning af priser ved login.
Alt indhold blev efterfølgende produceret ud fra de mange leverandøreres online og trykte salgsmaterialer, hvorefter det blev optimeret til Google.

Facadeskiltning og fotoshoot
Virksomhedens hovedkontor i Svendborg fik nyt skilt ved vejen, facadeskilte på indgangsparti og lagerbygning, 3 nye flag og en række informationsskilte ved parkeringsbåsene og indgangsdørene. Efterfølgende blev der hyret en fotograf på en flot sommerdag til at skyde billeder til profilering.