Opstartspakke til low carb webshop
Visuel identitet og køreklar webshop
Intro
Finn og Hanne Vestergaard ville gerne starte en webshop, men der var ikke budget til at gå til et stort webbureau i første omgang. De søgte derfor en opstartspakke med en grafisk profil og en begynderwebshop, som de selv havde alle rettigheder til, og som kunne vokse sig større i takt med virksomheden. De ville også gerne hjælpes i gang med online markedsføring – i første omgang synlighed via Facebook og oprettelse af et nyhedsbrev.
Leveret materiale
Grafisk profil, designmanual, hjælp til køb af domæne og webhotel, webdesign, Køreklar webshop i WooCommerce, Google My Business, labeldesign, opstart af nyhedsbrev i MailerLite, SOME kit /opstart af Facebook side, Facebook pixel / opstart af online annoncering.
Kunde
Low Carb Life ApS
Logodesign og designmanuel
Den visuelle identitet blev præsenteret i designmanuel, som viser brug af logo, farver og skrifter. Designmanuelen indeholder også en guide til valg af billeder, online annoncering og opsætning af nyhedsbrev, så det er i overensstemmelse med den grafiske profil.
Webdesign og opsætning af køreklar webshop
Webshoppen blev bygget i WooCommerce med hjælp fra WEBDUS. Den blev leveret køreklar med 25 produkter, optimeret til Google og med integration til fragtløsning og betalingsgateway.
Siden lancering i maj 2020 er der kommet mange flere produkter til og en inspirationsblog med low carb opskrifter.
Opstart af nyhedsbrev og Facebookside
Low Carb Life fik over 1000 følgere på Facebook og over 300 tilmeldinger til deres nyhedsbrev de første 6 måneder.
Oprettelse af Facebook-pixel og Facebook-katalog til online annoncering
Der blev installeret Facebook pixel på webshoppen og oprettet katalog i Facebook Business Manager til brug i annoncering på Facebook og Instagram.