Få et gratis servicetjek af din hjemmeside
Få gennemgået din hjemmeside helt gratis og uforpligtende. Jeg kommer med et bud på hvad, du kan optimere, og hvad du bør prioritere. Jeg hjælper selvfølgelig også gerne med at optimere din hjemmeside.
- Hjemmesidetjek - gratis og uforpligtende
- Tjek af tekniske fejl
- Tjek af sikkerhed
- Tjek af mobilvenlighed
- Tjek af SEO-venlighed
- Tjek af brugervenlighed
- Tjek af indhold
Er din hjemmeside god nok?
Er du i tvivl, om din hjemmeside fungerer, som den skal, og om hjemmesiden bliver vist, når man søger på Google?
Det kan være svært selv at vurdere, om virksomhedens hjemmeside fungerer, som den skal. Den vil jo altid ligge på side 1, når du søger på Google, fordi Google er så flink at vise dig de hjemmesider, som du har besøgt før.
Men hvad sker der, hvis en ny potentiel kunde søger efter én af dine services? Dukker din hjemmeside så op på side 1 i Google? og er teksten i søgeresultatet fristende nok til at få kundens klik?
Det kan faktisk være ret interessant at få undersøgt.
Få tjekket din hjemmeside
Send en mail med din virksomheds navn og webadresse. Så sender jeg et gratis servicetjek af din hjemmeside sammen med nogle gode råd til, hvad du kan forbedre.
Ønsker du hjælp, kan du hyre mig på timepris eller få en fast pris på opgaven.
Jeg har 8 års erfaring med optimering til Google og deler gerne min viden med dig.
Jeg tjekker din hjemmeside for nogle af de mest almindelige hjemmesidefejl
Billederne på din hjemmeside må ikke være for store. Hvis de er over 100 KB, kan det tage lang tid at hente indholdet, når siderne skal vises, og det trækker ned i Googles regnskab.
Google er ikke glad for links, der ikke linker til noget. Det kan både være links internt på din hjemmeside, links til andre hjemmesider fra din hjemmeside og links udefra til indhold på din hjemmeside, som ikke findes længere.
Hvis der er mange sider på din hjemmeside uden særligt meget indhold, eller gamle sider, som ikke er opdaterede, vil de være det, Google kalder for ‘tyndt indhold’. Tyndt indhold trækker ned i placeringen i søgeresultaterne.
Et SSL-certifikat (https) burde være standard i 2021 - også selv om du hverken har en shop eller en kontaktformular. Det skaber tillid til din hjemmeside og din virksomhed. Hjemmesider uden et SSL-certifikat nedprioriteres af Google.
Hvis din hjemmeside ikke er mobilvenlig, vil den ikke blive vist i søgninger foretaget fra en mobiltelefon eller tablet. Hvis din hjemmeside alligevel bliver fundet i lokale søgninger, vil kunden få en dårlig oplevelse.
Selv om du betaler for en supportaftale med automatisk opdatering og vedligehold af din hjemmeside, er det ikke ensbetydende med, at din hjemmeside rent faktisk bliver opdateret. Bed om et årligt servicetjek.
Google kan ikke 'se' hjemmesidens billeder, så derfor skal der være en 'Alternative tekst' (ALT tag), som Google kan læse for at forstå, hvad billederne drejer sig om. Hvis billedebeskrivelsen mangler, kommer billedet ikke frem ved en billedsøgning.
Google's botter skimmer din hjemmesides overskrifter for relevant indhold, så overskrifterne skal indeholder de vigtigste søgeord og teknisk være kodet som H1, H2, H3, osv. Finder botterne ikke en H1 overskrift, kravler de videre til en anden hjemmeside.
Titel og metabeskrivelse er de tekster, der bliver vist i søgeresultaterne på Google. Det er med andre ord din korte salgstale, der skal overbevise en potentiel kunde om at klikke ind på lige netop din hjemmeside. Mangler de, er sandsynligheden for at blive valgt fremfor konkurrenterne meget lille.